Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN – Seldion (Custom Kussens (CustomKussens.nl))

Versie 1.08

Tot stand gekomen op 26-08-2019 (zesentwintig augustus tweeduizend negentien), als laatste ge-update op 11-07-2022. Custom Kussens (CustomKussens.nl) is de handelsnaam van het bedrijf; Seldion, gevestigd te Rotterdam onder KvK nummer: 52541835.

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Deze zijn, samen met de verwijzingen die ze bevatten, van toepassing op elke overeenkomst die wij, Custom Kussens (CustomKussens.nl) (met KvK-nummer: 52541835), met u sluiten. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet met ons contact te zoeken via info@customkussens.nl of per post: Custom Kussens (CustomKussens.nl) Corkstraat 46, 3047AC Rotterdam. U kunt ons ook bereiken op facebook via: https://www.facebook.com/CustomKussens/. Wij hebben het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.

Artikel 1 – Producten

Artikel 1.1 – Het Product

Wij verkopen foto/ afbeelding kussens, in elke vorm en op maat gemaakt. Bij bestelling van een ‘vorm’ kussen knippen wij de door de klant toegestuurde afbeelding 1 keer uit. Wij fotoshoppen geen oneffenheden, schaduwen, overbelichting, kleuren en alle overige mogelijk storende factoren op de toegestuurde foto weg. Ook voegen wij geen (extra) elementen toe aan de door de klant toegestuurde afbeelding(en). Hieronder vallen bijvoorbeeld (maar zijn niet gelimiteerd tot) de volgende elementen;

  • Een tekst/ teksten.
  • Een andere afbeelding dan de huidige toegestuurde afbeelding/ foto.
  • Het samenvoegen van afbeeldingen/ foto(s)

De klant is ten alle tijden ZELF VERANTWOORDELIJK voor de kwaliteit van de door de klant toegestuurde foto, ook na het uitknippen van de foto door Custom Kussens. De afbeelding die de klant toestuurt wordt ‘as is’ overgenomen op het kussen. Wij vragen de klant dan ook altijd rekening te houden met het volgende:

– De kleuren van de afdruk op het kussen zullen altijd licht afwijken van de kleuren op uw scherm/ foto/ telefoon.
– De vorm van het kussen zal NOOIT exact hetzelfde zijn als het door ons toegestuurde voorbeeld. Het kussen heeft naden en omvorming door de interne vulling. Om de afbeelding op het kussen zo mooi mogelijk te kunnen printen kan het zijn dat wij extra marge nodig hebben. Wel proberen wij altijd zo goed mogelijk de aangeduide lijn te volgen.
– Haartjes, uitstekende stukjes, veren of te smalle gedeeltes op de toegestuurde afbeelding zullen niet worden overgenomen tijdens het uitknippen van de afbeelding. Dit komt doordat deze na het bedrukken niet meer te zien zullen zijn op het eindresultaat (De stof).

Soms vragen wij de klant of hij/zij goedkeuring wil geven voor de staat waarin de afbeelding/ vorm op het kussen gedrukt zal gaan worden. Mochten wij binnen gepaste tijd niets vernemen van de klant betreffende deze goedkeuring, dan gaan wij er van uit dat de klant akkoord is en zal het kussen in productie worden genomen. Dit doen wij om een zo snel mogelijke levertijd te kunnen garanderen. Mocht deze afbeelding/ vorm niet goedgekeurd worden, dan krijgt de klant 1 keer een kosteloze revisie mogelijkheid. Mocht na deze nieuwe poging de afbeelding nogmaals afgekeurd worden, dan wordt er een kleine vergoeding van €5,00 (per opvolgende revisie) gerekend voor het nogmaals herzien van de afbeelding/ vorm. Mocht de klant het uitknip voorbeeld(en) volledig afkeuren en de bestellingen wensen te annuleren dan wordt het totaalbedrag minus €5,00 (De kosten voor de uitknip service) terug gestort op de desbetreffende betaalrekening waar de huidige bestelling mee betaald is.

Artikel 1.2 – Eventuele aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en)

Het is bij Custom Kussens mogelijk om eventuele aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) te doen aan uw toegestuurde foto/ afbeelding/ het kussen. Deze aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) bieden wij niet altijd standaard in ons bestelproces aan. De aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) kunnen op aanvraag (achteraf, voor of tijdens het bestelproces) in bijvoorbeeld een e-mail, telefonisch en tijdens het bestelproces in de daarvoor aangegeven ‘uitleg/ notitie’ vakjes worden toegevoegd/ toegestuurd.

Voor eventuele aanpassingen en/ of toevoegingen van extra’s aan de toegestuurde foto/ afbeelding/ het kussen, aangevraagd door de klant, rekenen wij vanaf €1,75 tot max. €5,00 per aanpassing/ extra(s)/ toevoeging. Deze kosten worden achteraf of tijdens het bestelproces gefactureerd a.d.h.v. iDEAL of Directe Bankoverschrijving. Hieronder vallen bijvoorbeeld (maar zijn niet gelimiteerd tot) de volgende aanpassing(en)/ extra’s/ toevoeging(en);

  • Het veranderen van de achtergrond kleur in een andere kleur dan de standaard kleur: Wit.
  • Toevoegen van een persoonlijk bericht in de verpakking, bij het bestelde kussen/ de bestelde kussens.
  • Het vergroten van het kussen/ de afbeelding bedoeld voor op het kussen.
  • Inpakken van het bestelde kussen in cadeaupapier.

De vermelde aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) zijn niet gelimiteerd tot de bovenstaande voorbeelden en kunnen naar inzicht van Custom Kussens zowel in prijs als samenstelling ieder moment en zonder berichtgeving gekeurd/ aangepast worden.

Artikel 1.3 – Stapelkorting(en)

Het is bij sommige producten op CustomKussens.nl mogelijk om stapelkorting te krijgen. Deze stapelkorting geldt alleen vanaf 2 keer EXACT hetzelfde kussen, met EXACT hetzelfde design. Mocht achteraf blijken dat niet gebruikt wordt gemaakt van hetzelfde design en/ of misbruik wordt gemaakt van deze actie, om wat voor reden dan ook, dan vervalt het recht op stapelkorting per direct. De dan nog openstaande kosten worden, in overleg met de klant, achteraf in rekening gebracht. Ook is er de mogelijkheid (vrijwel altijd in geval van misbruik) dat Custom Kussens de bestelling zonder opgaaf van reden annuleert. Stapelkorting kan niet gecombineerd worden met (een) andere korting(en)/ aanbieding(en)/ actie(s).

Artikel 2 – Registratie

U dient zich te registreren om een product te bestellen. U moet hiervoor uw persoonlijke gegevens aan ons verstrekken. Deze persoonlijke gegevens dient u naar waarheid in te vullen en deze dienen actueel te zijn. Wij beschermen uw persoonlijke gegevens goed; zie ook onze Privacy Statement op onze website. Gebruik een sterk wachtwoord voor uw account en geef uw wachtwoord nooit aan anderen. U bent zelf verantwoordelijk voor eventueel misbruik van uw account (bijvoorbeeld: als een ander met uw wachtwoord een bestelling bij ons plaatst).

Artikel 3 – Betalingen

De (totale) prijs van de producten staat in onze webshop aangegeven. U betaalt via onze online betaalservice; Pay.nl. Pay.nl verzorgt deze betaalservice.
De verzendkosten komen voor uw rekening.

Artikel 4 – Leveringen

Wij leveren uw product af op het adres dat u bij de bestelling hebt opgegeven. U kunt het adres niet meer wijzigen als wij het pakket al hebben verzonden. PostNL, DHL verzorgt de distributie. Wij doen ons best om de bestelling zo snel mogelijk te leveren. De levertijden lopen uiteen van 2 dagen in rustige periodes, tot aan 8 dagen in de drukkere periodes. Kijk voor de meest recente levertijden op onze ‘Veelgestelde Vragen’ pagina via deze link. Als de bestelling vertraagd is, stellen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte. Wij garanderen in ieder geval dat u de bestelling uiterlijk 30 dagen na bevestiging van de bestelling zal ontvangen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kunt u ons verzoeken om (a) het bedrag dat u voor het product betaald hebt meteen terug te storten, of (b) een vervangend product (van gelijke waarde) te sturen.

Artikel 4.1 – Spoed Levering(en)

Als u voor de optie SPOED kiest, bij verzending, dan zullen wij uw order binnen 5 werkdagen verzenden tegen een verhoogd tarief. De levering binnen 5 werkdagen is alleen mogelijk indien er geen wijzigingen aan de door klant toegestuurde afbeeldingen dienen te worden gedaan, buiten de inbegrepen eerste uitknip ronde. De optie voor spoed levering is alleen beschikbaar voor leveringen binnen Nederland en alleen toepasbaar voor particuliere klanten. Zakelijke klanten zijn uitgesloten van spoed levering.

Artikel 5 – Retour

U mag een standaard product altijd binnen 30 dagen, nadat u het hebt ontvangen, terugsturen . Dit kunt u doen met het retourformulier of door een e-mail te sturen naar retour@customkussens.nl. Nadat u van ons een bevestiging hebt ontvangen, moet u het product binnen 14 dagen opsturen. Als wij het product hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retourzending komen voor uw rekening. Tijdens de termijn die u heeft om te bedenken of u het product wilt houden, moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te bepalen of u het product wilt houden. Op maat gemaakte (vorm) kussens kunnen niet retour worden gezonden. Is/ zijn de kussen(s) toch niet helemaal wat u in gedachten had? Jammer, maar dat kan zeker gebeuren. Bekijk hier of uw bestelling in aanmerking komt voor retourneren.

Artikel 6 – Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden

Op onze Algemene Voorwaarden kunnen, in het geval van een (speciale) actie/ promotie of aanbieding, Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden van toepassing zijn. Deze Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden kunt u hier vinden: https://customkussens.nl/actievoorwaarden/

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die veroorzaakt is door gebruik van een product. Dit geldt niet als die schade is ontstaan door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Uw recht op schadevergoeding zal in ieder geval maximaal het bedrag zijn van het bestelde en betaalde product.

Artikel 8 – Privacy Policy

Wij beschermen uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). U kunt voor meer informatie onze Privacy Policy raadplegen.

Artikel 9 – Intellectuele eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals: auteursrechten, beeldmerken, woordmerken) op onze teksten, foto’s, beelden, kussens en andere materialen, zijn en blijven ons eigendom (of hebben wij in beheer met toestemming van de rechthebbende). Ook na verkoop, verhuur of huurkoop van onze artikel(en) behouden wij dit recht. Uw gebruik mag hier geen inbreuk op maken. Ook dient u het auteursrecht te bezitten en/ of toestemming te hebben van reproductie van de door u toegestuurde afbeelding/ foto. Als achteraf blijkt dat auteursrecht van een ander rust op de door de klant toegestuurde afbeelding/ foto dan komen de vernietigingskosten van het desbetreffende product voor rekening van de klant.

Artikel 10 – Klachtenregeling

Als u een klacht heeft over de uitvoering van de overeenkomst, horen wij dat graag. Stuur uw klacht dan zo snel mogelijk (en zo volledig mogelijk omschreven) naar info@customkussens.nl. Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk afhandelen, uiterlijk binnen twee dagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen. Als het langer duurt om de klacht af te wikkelen, ontvangt u binnen twee dagen een bevestiging van uw klacht en laten wij weten wanneer wij een inhoudelijk antwoord verwachten. Als wij de klacht niet onderling kunnen oplossen, ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.

Artikel 11 – Geschillenregeling

  1. Op deze algemene voorwaarden en de overeenkomsten die wij met u sluiten is het Nederlands recht van toepassing. In het geval van een geschil is de rechter te Rotterdam bevoegd.
  2. Ook kunt u als consument terecht op het ODR-platform (Online Dispute Resolution). Dit platform biedt een eenvoudige, doelmatige, snelle en goedkope buitengerechtelijke oplossing voor geschillen die voortvloeien uit onlinetransacties. Voor meer informatie zie: http://ec.europa.eu/odr
Winkelwagen
Scroll naar top