Je winkelwagen is momenteel leeg!
Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN – Seldion (Custom Kussens (CustomKussens.nl))
Versie 1.14
Tot stand gekomen op 26-08-2019 (zesentwintig augustus tweeduizend negentien), als laatste ge-update op 04-07-2024. Custom Kussens (CustomKussens.nl) is de handelsnaam van het bedrijf; Seldion, gevestigd te Rotterdam onder KvK nummer: 52541835.
Dit zijn onze algemene voorwaarden. Deze zijn, samen met de verwijzingen die ze bevatten, van toepassing op elke overeenkomst die wij, Custom Kussens (CustomKussens.nl) (met KvK-nummer: 52541835), met u sluiten. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet met ons contact te zoeken via info@customkussens.nl of per post: Custom Kussens (CustomKussens.nl) Corkstraat 46, 3047AC Rotterdam. U kunt ons ook bereiken op facebook via: https://www.facebook.com/CustomKussens/. Wij hebben het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.
Artikel 1 – Producten
Artikel 1.1 – Het Product
Wij verkopen foto/ afbeelding kussens, in elke vorm en op maat gemaakt. Bij bestelling van een ‘vorm’ kussen knippen wij de door de klant toegestuurde afbeelding 1 keer uit. Wij fotoshoppen geen oneffenheden, schaduwen, overbelichting, kleuren en alle overige mogelijk storende factoren op de toegestuurde foto weg. Ook voegen wij geen (extra) elementen toe aan de door de klant toegestuurde afbeelding(en). Hieronder vallen bijvoorbeeld (maar zijn niet gelimiteerd tot) de volgende elementen;
- Een tekst/ teksten.
- Een andere afbeelding dan de huidige toegestuurde afbeelding/ foto.
- Het samenvoegen van afbeeldingen/ foto(s)
De klant is ten alle tijden ZELF VERANTWOORDELIJK voor de kwaliteit van de door de klant toegestuurde foto, ook na het uitknippen van de foto door Custom Kussens. De afbeelding die de klant toestuurt wordt ‘as is’ overgenomen op het kussen. Wij vragen de klant dan ook altijd rekening te houden met het volgende:
– De kleuren van de afdruk op het kussen zullen altijd afwijken van de kleuren op uw scherm/ foto/ afbeelding/ telefoon.
– De vorm van het kussen zal NOOIT exact hetzelfde zijn als het door ons toegestuurde voorbeeld. Het kussen heeft naden en omvorming door de interne vulling. Om de afbeelding op het kussen zo mooi mogelijk te kunnen printen kan het zijn dat wij extra marge nodig hebben. Wel proberen wij altijd zo goed mogelijk de aangeduide lijn te volgen.
– Haartjes, uitstekende stukjes, veren of te smalle gedeeltes op de toegestuurde afbeelding zullen niet worden overgenomen tijdens het uitknippen van de afbeelding. Dit komt doordat deze na het bedrukken niet meer te zien zullen zijn op het eindresultaat (De stof).
– Het door u ontvangen kussen kan een standaard afwijking hebben tot ongeveer 5cm. Dit komt doordat er soms meer of minder stof nodig is om de juiste vorm in het kussen te kunnen maken. Voorbeeld: Een door u besteld kussen van 35cm kan dus meten op 30cm of op 40cm. Hier gaat u mee akkoord als u de Algemene Voorwaarden accepteert.
– Voor Knuffel Kussens geldt; wij gebruiken een gedeelte van de foto als ruimte om in te naaien. Deze ruimte gaat dus verloren. Het kan zijn dat het kussen hierdoor vervormt. Dit heeft te maken met dat het kussen naden en omvorming heeft door de interne vulling. Door de Algemene Voorwaarden te accepteren gaat u ermee akkoord dat deze vervorming plaatsvindt.
– De stof die wij gebruiken is niet 100% Wit. 100% witte stof bestaat niet van het type dat wij gebruiken. Wij gebruiken een zeer licht getinte beige/ grijze stof voor al onze kussens. Door een bestelling te plaatsen bij Custom Kussens geeft u aan hiervan kennis te hebben gekomen en hier mee akkoord te gaan.
– LET OP: Als u voor de afwerking ‘vorm’ kiest dan geldt; De langste kant waar de vorm van de afbeelding/ foto in past wordt aangehouden. De ‘Voorbeelden’/ afbeeldingen op deze en andere pagina’s van CustomKussens.nl zijn van Normaal Formaat (35cm) of groter (45cm, 65cm of 75cm). Niet zeker welk formaat u nodig heeft? Kies dan het formaat waarvan u denkt dat deze het dichtste bij het door u gewenste formaat komt. U Bent 100% zelf verantwoordelijk voor het door u gekozen ‘Formaat’. U kunt geen rechten ontlenen uit deze richtlijnen of uit advies die u vindt op onze website of verkrijgt a.d.h.v. communicatie met Custom Kussens. Custom Kussens is niet verantwoordelijk voor door u fout gekozen formaat/ formaten. Door onze Algemene Voorwaarden te accepteren gaat u er mee akkoord dat u ZELF het juiste formaat heeft gekozen dat u voor ogen had.
– Wij kunnen in principe iedere afbeelding/ foto bedrukken op stof. U bent zelf 100% verantwoordelijk voor de door u toestuurde/ geüploade foto en de keuzes dit u maakt op onze website, zoals; het door u gekozen formaat/ afwerking en de eventuele gekozen extra’s. Begrijpt u iets niet? Dan raden wij u altijd aan VOOR uw bestelling contact met ons op te nemen. Dit kan door ons te mailen op: info@customkussens.nl of door het contactformulier in te vullen op: www.customkussens.nl/contact/ Wij raden altijd aan om een afbeelding/ foto toe te sturen die zo dicht mogelijk bij het door u bestelde formaat komt en een minimum kwaliteit heeft van 300 DPI. Ook hebben wij een aantal richtlijnen opgesteld om een zo mooi mogelijk resultaat uit uw afbeelding te kunnen halen. De richtlijnen zijn te vinden via de volgende link: https://customkussens.nl/foto-afbeelding-richtlijnen/. LET OP! U kunt geen rechten ontlenen uit deze richtlijnen of uit advies die u vindt op onze website of verkrijgt a.d.h.v. communicatie met Custom Kussens. U blijft 100% verantwoordelijk voor uw eigen keuzes. Hier gaat u ook mee akkoord door het accepteren van de Algemene Voorwaarden.
Soms vragen wij de klant of hij/zij goedkeuring wil geven voor de staat waarin de afbeelding/ vorm op het kussen gedrukt zal gaan worden. Mochten wij binnen gepaste tijd niets vernemen van de klant betreffende deze goedkeuring, dan gaan wij er van uit dat de klant akkoord is en zal het kussen in productie worden genomen. Dit doen wij om een zo snel mogelijke levertijd te kunnen garanderen. Mocht deze afbeelding/ vorm niet goedgekeurd worden, dan krijgt de klant 1 keer een kosteloze revisie mogelijkheid. Mocht na deze nieuwe poging de afbeelding nogmaals afgekeurd worden, dan wordt er een kleine vergoeding van €5,00 (per opvolgende revisie/ aanpassing) gerekend voor het nogmaals herzien van de afbeelding/ vorm. Mocht de klant het uitknip voorbeeld(en) volledig afkeuren en de bestellingen wensen te annuleren dan kan dit alleen als de bestelling nog niet in productie is genomen. Mocht dit van toepassing zijn dan wordt het totaalbedrag minus €5,00 per revisie/ aanpassing (De kosten voor de uitknip service) terug gestort op de desbetreffende betaalrekening waar de huidige bestelling mee betaald is.
Artikel 1.2 – Eventuele aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en)
Het is bij Custom Kussens mogelijk om eventuele aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) te doen aan uw toegestuurde foto/ afbeelding/ het kussen. Deze aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) bieden wij niet altijd standaard in ons bestelproces aan. De aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) kunnen op aanvraag (achteraf, voor of tijdens het bestelproces) in bijvoorbeeld een e-mail, telefonisch en tijdens het bestelproces in de daarvoor aangegeven ‘uitleg/ notitie’ vakjes worden toegevoegd/ toegestuurd.
Voor eventuele aanpassingen en/ of toevoegingen van extra’s aan de toegestuurde foto/ afbeelding/ het kussen, aangevraagd door de klant, hebben wij een afzonderlijke service en rekenen wij vanaf €1,75 tot max. €7,50 per aanpassing/ extra(s)/ toevoeging. Deze kosten worden direct, achteraf of tijdens het bestelproces gefactureerd a.d.h.v. iDEAL, beveiligde betaallink of Directe Bankoverschrijving. Deze service dient door klant betaald te zijn voor de in productie name van de uiteindelijk bestelling. Dit is ongeacht goed- of afkeuring van de klant van de uiteindelijke aanpassing en/ of toevoeging/ extra(s). Hieronder vallen bijvoorbeeld (maar zijn niet gelimiteerd tot) de volgende aanpassing(en)/ extra’s/ toevoeging(en);
- Het veranderen van de achtergrond kleur in een andere kleur dan de standaard kleur: Wit.
- Toevoegen van een persoonlijk bericht in de verpakking, bij het bestelde kussen/ de bestelde kussens.
- Het vergroten van het kussen/ de afbeelding bedoeld voor op het kussen.
- Inpakken van het bestelde kussen in cadeaupapier.
De vermelde aanpassing(en)/ extra(s) en toevoeging(en) zijn niet gelimiteerd tot de bovenstaande voorbeelden en kunnen naar inzicht van Custom Kussens zowel in prijs als samenstelling ieder moment en zonder berichtgeving gekeurd/ aangepast worden.
Artikel 1.3 – Stapelkorting(en)
Het is bij sommige producten op CustomKussens.nl mogelijk om stapelkorting te krijgen. Deze stapelkorting geldt alleen vanaf 2 keer EXACT hetzelfde kussen, met EXACT hetzelfde design. Mocht achteraf blijken dat niet gebruikt wordt gemaakt van hetzelfde design en/ of misbruik wordt gemaakt van deze actie, om wat voor reden dan ook, dan vervalt het recht op stapelkorting per direct. De dan nog openstaande kosten worden, in overleg met de klant, achteraf in rekening gebracht. Ook is er de mogelijkheid (vrijwel altijd in geval van misbruik) dat Custom Kussens de bestelling zonder opgaaf van reden annuleert. Stapelkorting kan niet gecombineerd worden met (een) andere korting(en)/ aanbieding(en)/ actie(s).
Artikel 2 – Registratie
U dient zich te registreren om een product te bestellen. U moet hiervoor uw persoonlijke gegevens aan ons verstrekken. Deze persoonlijke gegevens dient u naar waarheid in te vullen en deze dienen actueel te zijn. Wij beschermen uw persoonlijke gegevens goed; zie ook onze Privacy Statement op onze website. Gebruik een sterk wachtwoord voor uw account en geef uw wachtwoord nooit aan anderen. U bent zelf verantwoordelijk voor eventueel misbruik van uw account (bijvoorbeeld: als een ander met uw wachtwoord een bestelling bij ons plaatst).
Artikel 3 – Betalingen
De (totale) prijs van de producten staat in onze webshop aangegeven. U betaalt via onze online betaalservice; Pay.nl. Pay.nl verzorgt deze betaalservice.
De verzendkosten komen voor uw rekening.
Artikel 3.1 – Zakelijke klanten
Bij akkoord de offerte ondertekenen en retour sturen. Betaling binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur.
Betaal en levervoorwaarden: Nieuwe klant: 100% vooruitbetaling.
Vanaf 5de bestelling:
- 30% vooruitbetaling.
- 70% binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur.
Op al onze offertes gelden onze Algemene Voorwaarden, Actievoorwaarden & Privacy Beleid. Deze kunt u bekijken op onze website: www.customkussens.nl. Dit document is opgesteld onder voorbehoud van technische wijzigingen, prijs wijzigingen, drukfouten en vergissingen.
Artikel 4 – Leveringen
Wij leveren uw product af op het adres dat u bij de bestelling hebt opgegeven. U kunt het adres niet meer wijzigen als wij het pakket al hebben verzonden. PostNL, DHL verzorgt de distributie. Wij doen ons best om de bestelling zo snel mogelijk te leveren. De levertijden lopen uiteen van 2 dagen in rustige periodes, tot aan 8 dagen in de drukkere periodes. Kijk voor de meest recente levertijden op onze ‘Veelgestelde Vragen’ pagina via deze link. Als de bestelling vertraagd is, stellen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte. Wij garanderen in ieder geval dat u de bestelling uiterlijk 30 dagen na bevestiging van de bestelling zal ontvangen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kunt u ons verzoeken om (a) het bedrag dat u voor het product betaald hebt meteen terug te storten, of (b) een vervangend product (van gelijke waarde) te sturen.
Artikel 4.1 – Spoed Levering(en)
Als u voor de optie SPOED kiest, bij verzending, dan zullen wij uw order binnen 3 werkdagen verzenden tegen een verhoogd tarief. De bestelling dient op werkdagen geplaatst te worden voor 17:00 uur. Mocht een bestelling na 17:00 uur geplaatst zijn dan gaat de ‘verzending binnen 3 werkdagen’ pas de volgende werkdag in. De verzending binnen 3 werkdagen is alleen mogelijk indien er geen wijzigingen aan de door klant toegestuurde afbeeldingen dienen te worden gedaan, buiten de inbegrepen eerste uitknip ronde. Ook dient de toegestuurde afbeelding(en) op tijd en direct aangeleverd te zijn/ aangeleverd te worden door de klant. Mocht de klant, de afbeelding(en) niet binnen 8 uur aanleveren, dan zal de SPOED bestelling een werkdag vertraging oplopen. Hoe langer de aanlevering duurt, hoe langer de vertraging zal zijn. De klant kan bij vertraagde aanlevering van de afbeelding(en) geen aanspraak meer maken op recht op teruggave van het verhoogde tarief. De optie voor SPOED levering is alleen beschikbaar voor leveringen binnen Nederland & België en alleen toepasbaar voor particuliere klanten. Zakelijke klanten zijn uitgesloten van SPOED levering. U gaat er mee akkoord dat wij uw product(en) binnen 3 werkdagen verzenden, NIET LEVEREN. Voor tijdige levering bent u afhankelijk van de verzendende partij. (PostNL, DHL) Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen die ontstaan bij deze partij. Door de verzendoptie SPOED te kiezen gaat u er mee akkoord dit te hebben gelezen en van het recht op teruggave bij eventuele latere levering dan 3 werkdagen af te zien.
Artikel 5 – Retour
U mag een standaard product altijd binnen 30 dagen, nadat u het hebt ontvangen, terugsturen . Dit kunt u doen met het retourformulier of door een e-mail te sturen naar retour@customkussens.nl. Nadat u van ons een bevestiging hebt ontvangen, moet u het product binnen 14 dagen opsturen. Als wij het product hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retourzending komen voor uw rekening. Tijdens de termijn die u heeft om te bedenken of u het product wilt houden, moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te bepalen of u het product wilt houden. Op maat gemaakte (vorm) kussens kunnen niet retour worden gezonden. Is/ zijn de kussen(s) toch niet helemaal wat u in gedachten had? Jammer, maar dat kan zeker gebeuren. Bekijk hier of uw bestelling in aanmerking komt voor retourneren.
Artikel 6 – Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden
Op onze Algemene Voorwaarden kunnen, in het geval van een (speciale) actie/ promotie of aanbieding, Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden van toepassing zijn. Deze Aanvullende Voorwaarden/ Actievoorwaarden kunt u hier vinden: https://customkussens.nl/actievoorwaarden/
Artikel 7 – Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die veroorzaakt is door gebruik van een product. Dit geldt niet als die schade is ontstaan door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Uw recht op schadevergoeding zal in ieder geval maximaal het bedrag zijn van het bestelde en betaalde product. De minimale leeftijd om een bestelling te plaatsen bij Custom Kussens is: 18 jaar. Door bij een bestelling akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden geeft u aan kennis te hebben genomen van deze aansprakelijkheid en hier aan te voldoen en mee akkoord te gaan.
Artikel 8 – Privacy Policy
Wij beschermen uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). U kunt voor meer informatie onze Privacy Policy raadplegen.
Artikel 9 – Intellectuele eigendomsrechten
Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals: auteursrechten, beeldmerken, woordmerken) op onze teksten, foto’s, beelden, kussens en andere materialen, zijn en blijven ons eigendom (of hebben wij in beheer met toestemming van de rechthebbende). Ook na verkoop, verhuur of huurkoop van onze artikel(en) behouden wij dit recht. Uw gebruik mag hier geen inbreuk op maken. Ook dient u het auteursrecht te bezitten en/ of toestemming te hebben van reproductie van de door u toegestuurde afbeelding/ foto. Als achteraf blijkt dat auteursrecht van een ander rust op de door de klant toegestuurde afbeelding/ foto dan komen de vernietigingskosten van het desbetreffende product voor rekening van de klant.
Artikel 10 – Klachtenregeling
Als u een klacht heeft over de uitvoering van de overeenkomst, horen wij dat graag. Stuur uw klacht dan zo snel mogelijk (en zo volledig mogelijk omschreven) naar info@customkussens.nl. Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk afhandelen, uiterlijk binnen twee dagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen. Als het langer duurt om de klacht af te wikkelen, ontvangt u binnen twee dagen een bevestiging van uw klacht en laten wij weten wanneer wij een inhoudelijk antwoord verwachten. Als wij de klacht niet onderling kunnen oplossen, ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.
Artikel 11 – Geschillenregeling
- Op deze algemene voorwaarden en de overeenkomsten die wij met u sluiten is het Nederlands recht van toepassing. In het geval van een geschil is de rechter te Rotterdam bevoegd.
- Ook kunt u als consument terecht op het ODR-platform (Online Dispute Resolution). Dit platform biedt een eenvoudige, doelmatige, snelle en goedkope buitengerechtelijke oplossing voor geschillen die voortvloeien uit onlinetransacties. Voor meer informatie zie: http://ec.europa.eu/odr